1
2
3
4
5

Bezpieczne korzystanie z konta – poufność Twoich danych

Przypominamy o ważnych zasadach bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej KIRI i EBO:

  • Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim swojego identyfikatora, haseł i jednorazowych narzędzi autoryzacji, nie podawaj ich na nieszyfrowanych stronach oraz innych niż strony Banku,
  • Nie zapisuj nigdzie haseł ani PIN-u. Otrzymane z banku hasło lub PIN na wydruku, zapamiętaj, a następnie zniszcz.
  • Nie przechowuj haseł ani narzędzi autoryzacyjnych w miejscach, w których ktoś mógłby je łatwo znaleźć.
  • Nie używaj tego samego hasła, którego używasz do logowania się w banku, na innych stronach internetowych.
  • Jeśli zmieniasz swoje hasło, wybierz takie, którego nie można łatwo odgadnąć - niech to będzie kombinacja liter i cyfr.
  • Sprawdzaj regularnie wyciągi bankowe, dotyczące transakcji dokonywanych zarówno kartą debetową, wydawaną do rachunku, jak i kartą kredytową.
  • Staraj się przy korzystaniu z bankowości elektronicznej używać własnego komputera, a nie komputera w kawiarence internetowej czy innym miejscu publicznym. Zalecamy nie korzystać z bankowości elektronicznej z publicznie dostępnych sieci WiFi.
  • Nigdy nie odchodź od komputera, kiedy jesteś zalogowany na swoim rachunku bankowym.
  • Upewnij się, że poprawnie wylogowałeś się po zakończeniu działań na swoim rachunku poprzez opcję"Wyloguj".
  • W razie otrzymania podejrzanych wiadomości e-mail lub jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój skontaktuj się telefonicznie z pracownikiem banku.
  •  

"Uwaga na złośliwe oprogramowanie GozNym. Wirus instaluje się poprzez załączniki w wiadomościach e-mail na komputerze klienta i blokuje połączenie ze stroną bankowości internetowej Banku. Klient przekierowywany jest na fałszywą stronę, ale wyglądającą identycznie jak prawdziwa strona Banku. Następnie po podaniu loginu i hasła klient proszony jest o podanie kodu jednorazowego. Tym samym dane logowania klient zdradza przestępcom.
Prosimy o zachowanie ostrożności. Bank nigdy nie przesyła żadnych informacji na temat logowania w wiadomościach mailowych do użytkowników. Każda taka wiadomość przesłana w mailu wygenerowana została przez przestępców.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikami Banku."